Ordre
Har ikke modtaget ordrebekræftelse

Når du har foretaget en bestilling og ordren er blevet godkendt, vil du modtage en ordrebekræftelse på din e-mail. E-mailen kommer normalt indenfor nogle ganske få minutter efter du har foretaget en bestilling.

Hvis du ikke har modtaget en ordrebekræftelse kan det oftest skyldes en af følgende årsager:

  • Din ordre er ikke blevet godkendt hos os
  • En forkert e-mailadresse er blevet indtastet, da du foretog bestillingen
  • Ordrebekræftelsen er endt i uønsket/spam mappe
  • Ordrebekræftelsesmailen er ikke blevet sendt fra os af, grunden tekniske forsinkelser.
HVORDAN ANNULLERE JEG MIN ORDRE?

Hvis du ønsker at annullere ordren skal du lige efter du har lagt din ordre kontakte vores kundeservice.

Ordren kan kun annulleres hvis den ikke er pakket og afsendt. Dette sker oftest indenfor 1 time efter ordren er blevet oprettet.

HVORDAN ÆNDRE JEG MIN ORDRE?

Det er ikke muligt at kunne ændre i ens ordre. Men hvis du lige har foretaget en ordre, kan du måske nå at annullere den for at genbestille en ny ordrer. Her henvises der til kundeservice.

FORKERT ELLER DEFEKT ORDRE MODTAGET

Vores mission er at leverer kvalitetsplanter til vores kunder. Alle planter er nøje udvalgt og der foretages kvalitetskontrol. Hvis du har modtaget et defekt produkt skal du kontakt vores kundeservice kontakt@potteplanten.dk

For at sagen kan løses hurtigst muligt anbefaler vi dig at sende følgende oplysninger i e-mailen:

  • Ordrenummer
  • Produktnavn på det defekte produkt
  • Et billede af det defekte produkt
  • En kort forklaring om håndtering af produktet
LEVERING
HVORDAN BLIVER MINE VARER PAKKET?

Vi går højt op i hvordan vores pakker bliver pakket og er derfor ekstra opmærksomme på dette. Alle vores planter er nøje udvalgt, så de kan klarer en forsendelse uden skader.

Alt afhængig af volumen, pakker vi vores pakker i forskellige størrelser. De små pakker bliver pakket med træpinde i hver plante. Vi ligger hø rundt om planterne -og potterne for at yderligere stabilisere produkterne.

I vores store pakker bliver planterne/potterne strammet fast i et integreret fastbånd inde i pakken. Samtidigt anvender vi hø og pinde for at stabilisere produkterne. Derudover er der et håndtag som fungerer både som et håndtag når pakken skal bæres hjem og for at de store planter kan få den nødvendige luft

SPOR MIN ORDRE

Når du har foretaget en bestilling og pakken har forladt vores lager vil du modtage en forsendelsesbekræftelse. Heri kan du spore din ordre ved at trykke på linket ''Spor ordre''.

Du har også mulighed for at kunne spore din ordre på ''GLS - spor min pakke'' ved blot at indtaste dit ordrenummer eller i vores ''livechat nederst til højre på vores hjemmeside''.

LEVERINGSMULIGHEDER

Vi sender alle vores ordrer med GLS til privatadresse og pakkeshop. Dine varer vil blive leveret indenfor 1-5 dage efter bestillingen. (Vi afsender ikke fredag for at undgå at en pakke vil stå weekenden over i et pakkeshop).

Fragtpriser på 50 kr til din nærmeste pakkeshop eller 100 kr for levering til døren uanset antal af produkter.

Stiger dit samlet køb på over 500 kr er der gratis fragt til pakkeshop og kun 50 kr for levering til døren.

(OBS: Hvis der ikke er plads på udleveringsstedet bliver pakken flyttet til nærmeste udleveringssted, hvilket du får besked om. Opstår der problemer, kontakt da kundeservice på kontakt@potteplanten.dk).

LEVERING UDENFOR DK

På nuværende tidspunkt sender vi kun til Danmark (gælder IKKE; Grønland og Færøerne).

Vi har dog planer i sigte om at sende til hele norden. Mere information vil komme.

RETURNERING OG OMBYTNING
OPRETTELSE AF REKLAMATION

Hvis du modtager et produkt som af en årsag er beskadiget, kan du oprette en reklamation hos os.

(Reklamation vedrørende planter skal finde sted indenfor 72 timer)

Måden du opretter en reklamationssag på, er at sende følgende information til kontakt@potteplanten.dk 

  • Billeder af pakken/emballagen
  • Billeder af skaden
  • Hvordan skaden er sket 
  • Beskrive hvilke omgivelser at planten har befundet sig i. 
RETURNERING AF VARE

Ved returnering af vare sendes ordren retur til følgende adresse:

Vesterballevej 5, 7000 Frederica.

Du afholder de direkte udgifter i forbindelse med returnering. 

For hurtigere ekspedition anbefales det at udfylde vores fortrydelsesformular og vedlægge denne i pakken

Download fortrydelsesformular her

Har du andre spørgsmål omkring returnering? Læs vores handelsbetingelser her

RETURPOLITIK

Hvis du af en årsag ikke er tilfreds med dit køb, har du 14 dages fuld returret af alle varer købt i vores webshop. Vær dog opmærksom på at visse betingelser skal opfyldes som fremgår i vores handelsbetingelser.

  • Du skal leverer det modtaget produkt tilbage i samme mængde og væsentlige samme stand, hvori det var, da du fik det i hænderne.
  • Fortrydelsen skal se senest 14 dage efter købet og fra fortrydelsen skal der senest 14 dage efter returnere varene.
REFUNDERING

Hvis du af en årsag ikke er tilfreds med dit køb og har valgt at returnere dine varer (indenfor 14 dage) tilbagebetaler vi naturligvis det beløb du har indbetalt til os.

Tilbagebetalingen sker senest 14 dage efter vi har modtaget varen retur.

HVORDAN OMBYTTER JEG EN VARE ELLER GAVE

Hvis du ønsker at ombytte en vare/gave kan dette kun ske ved at du refundere dine vare(r) tilbage til os og genbestille det ønskede produkt. (Dette skal ske senest 14 dage efter købet er foretaget).

Vi henviser til vores mail for refundering/ombytning af varer til kontakt@potteplanten.dk

BETALING
HVORDAN BETALER JEG?

Vi gør kun brug af nemme og sikre betalingsmuligheder. Alle priser er i danske kroner og angivet inkl moms og afgifter.

Du kan vælge at betale i webshoppen med følgende betalingsmetoder:

  • Visa
  • Mastercard
  • Maestro
  • Dankort
  • MobilePay
  • ViaBill
  • Apple Pay
  • Google Pay
  • Shop Pay
BETALINGSKORT

Du kan betale med Visa, Mastercard, Maestro og Dankort. Vi hæver først beløbet, når din ordre forlader vores lager. Hvis du returnere, refunderer vi beløbet til dit anvendte betalingskort. Hvis du bruger dit betalingskort igennem Nets Easy kan du få muligheden for at gemme dine oplysninger for nemmere at foretage et køb næste gang du handler. Disse oplysninger bliver udelukkende gemt på Nets servere.

MOBILEPAY

Hvis du vil betale med MobilePay, skal du registere dit betalingskort i MobilePay appen. 

  1. I ''Kassen'' skal du vælge Nets Easy Checkout
  2. ''Betal nu''
  3. ''Vælge MobilePay'' og indtaste dit mobilnummer
  4. Du modtager en push-besked på din telefon
  5. Godkend betalingen med et swipe i MobilePay
VIABILL

Hvis du vil betale med ViaBill og dele din betaling op i rater skal du gøre følgende:

  1. ''Kassen'' skal du vælge Viabill
  2. ''Betal nu''
  3. Du henvises nu til Viabills side.
  4. Under ''kontaktoplysninger'' skal du indtaste og bekræfte dit mobilnummer med det tilsendte verifikationsnummer til din sms. Derefter indtaste din email adresse.
  5. Under ''Identifikation'' skal du angive din fødselsdagsdato og indtaste de sidste fire tal i dit CPR nr.
  6. Bekræft din identitet med ''NemID'' eller ''MitID''.
  7. I ''Oversigt'' vælges den nuværende eller foretrukne kreditaftale med Viabill. 
  8. I ''Betalingsinformation'' skal du tilmelde dit betalingskort. Der accepteres (Dankort, Visa, Mastercard)
  9. I ''Betaling'' får du et oversigt over dit køb. Accepter ViaBills forretningsbetingelser og fortsæt med ''Betal''.
APPLE PAY

Apple Pay er en del af vores ''Hurtigbetalingssystem''. Ved at anvende Apple Pay kan du købe det enkelte produkt direkte ved produktsiden ved at vælge ''Køb med Apple Pay''. Du kan også vælge at anvende ''Apple Pay'' i betaling under ''Hurtigkasse''. Herefter vises dine leverings- og faktureringsoplysninger, som du har føjet til din tegnebog samt prisen for ordren og leveringsomkostningerne. Til slut skal du godkende købet. Godkendelsesprocessen er lidt forskellig, afhængig af hvilken enhed der bruges.

Disse enheder understøtter Apple Pay:

  • iPhone (SE, 6, 6 Plus eller nyere)
  • iPad (Pro, Air 2, mini 3 eller nyere)
  • Apple Watch
  • Macbook Pro med Touch-id
  • Enhver Mac-model (2012 eller nyere) plus en Apple Pay-aktiveret iPhone eller Apple Watch
GOOGLE PAY

Google Pay er en del af vores ''Hurtigbetalingssystem''. Ved at anvende Google Pay kan du købe det enkelte produkt direkte ved produktsiden ved at vælge ''Køb med Google Pay''. Du kan også vælge at anvende ''Google Pay'' i betaling under ''Hurtigkasse''. Herefter vises dine leverings- og faktureringsoplysninger, som du har føjet til din Google Pay Konto. Samt prisen for ordren og leveringsomkostningerne. Til slut skal du godkende købet. 

SHOP PAY

Shop Pay er en del af vores ''Hurtigbetalingssystem''. Ved at anvende Shop Pay kan du købe det enkelte produkt direkte ved produktsiden ved at vælge ''Køb med Shop Pay''. Du kan også vælge at anvende ''Shop Pay'' i betaling under ''Hurtigkasse''. Herefter vises dine leverings- og faktureringsoplysninger, som du har føjet til din Shop Pay Konto. Samt prisen for ordren og leveringsomkostningerne. Til slut skal du godkende købet med en unik sekscifret kode som du modtager på tekstbesked eller mail. 

Hvis du foretager et køb igennem Shop-appen, bliver du bedt om at bekræfte dit køb via appen.

GAVEKORT

Vores online gavekort kan købes (fra 50 til 1000 DKK) som kan indløses på vores webshop. Kampagner, rabatkoder og lignende kan ikke kombineres ved køb af gavekort.

Ved køb af gavekort:

Når du køber et online gavekort vil du modtage gavekortet via mail. (Gavekortet bliver ikke sendt fysisk). I mailen er der et link til online gavekortet hvori at din kode bliver vist. Du kan gemme koden med linket eller via ''Apple Wallet''

Ved indløsning af gavekort:

Når du vil indløse gavekortet skal du blot indtaste gavekortkoden i ''Gavekort eller rabatkode'' feltet under ''Betaling''.

SÆLGER I TIL ERHVERV/VIRKSOMHEDER

Vi sælger kun til erhverv/virksomheder via henvisninger på e-mail til daniel@potteplanten.dk Ved henvisning i e-mailen angiv f.eks (Tilbud på 6x Alocasia Dragon Scale - 4x Up White Ø:6 cm).

På nuværende tidspunkt tilbyder vi ikke momsfrit køb til erhverv på vores online webshop.

PLANTEPLEJE
HVOR MEGET VAND SKAL MIN PLANTE HAVE

En plante må aldrig overvandes. En god huskeregel er aldrig at vande før de første 2 cm af plantens jord er helt tør. Det er dog forskelligt fra plante til plante, hvor meget vand og hvor ofte den skal vandes, så sørg for at læse din plantes planteguide. Du kan finde en mini udgave af planteguiden under hvert produkt, eller se den store planteguide i vores planteunivers her på shoppen.

 
HVORDAN SKAL PLANTEN VANDES?

At vande en plante kan gøres på forskellige måder:

  • Ovenvanding med vandkande 
Den mest kendte vandingsmetode, foregår med en vandkande. Man kan vande direkte på bladende, men dette vil vi stærkt fraråde, da mange planter har skrøbelige blade og man kan risikere at få mærker eller ringe fra vandet. Istedet vandes jorden ved at holde vandkanden helt nede ved potten, så kun jorden rammes af vandet.
  • Undervanding
En effektiv vanding kan gøres med en underkop eller med brug af en ekstra stor potte/balje, hvor man fylder den med vand og sætter planten inklusiv kokospotten ned i vandet og lader den stå og trække vandet selv i 10-15 min.  
  • Forstøvning med vandbestøver
Mange planter som især stammer fra de tropiske regnskove, har brug for at blive forstøvet med vand for at opnå den rette fugtighed. Forstøvning må aldrig erstatte en vanding men virke som supplement.
  • Drypvanding
At investere i et dryp vandingssystem, er ofte dyrt men effektivt. De andre fremgangsmåder burde være tilstrækkeligt. Skal man på ferie, kan man tage en brugt 1.5 liters flaske, fylde den med vand og vende den på hovedet helt nede i jorden. Planten vil med tiden selv suge vandet ud af flasken og få den vand den har behov for, imens du er væk. Det er altid bedst selv at vande planten
JEG VED IKKE HVILKEN PLANTE JEG SKAL VÆLGE

Er du i tvivl om hvilken plante som passer til din personlige stil, behov og hjem, så prøv vores plantefinder.

Du svare på et par spørgsmål, F.eks. Hvor meget du vil vande din plante eller hvor stor den skal være.

Ud fra de svar du vælger, finder vi den plante som passer bedst til dig.

Du finder plantefinderen på forsiden eller øverst i bjælken til højre.

ER PLANTERNE BÆREDYGTIGE?

Når du køber grønne planter fra potteplanten.dk, kan du være sikker på at de er grønne.

Mange planter renser luften for co2, så du får en friskere og renere hjem. Vi bruger udelukkende danske leverandører så vi undgår den store transporttid og co2 forurening. Desuden går vi højt op i at alle skal have det godt, både mennesker og dyr. Vi skal passe på den verden vi har. Du kan læse meget mere om vores bæredygtighed, som du finder nederst på forsiden i højre hjørne.

KUNDEKLUB
HVAD ER EN KUNDEKLUB

Som medlem i PottePlanten.dk kundeklub, bliver man en del af vores PottePlante familie. Det er helt gratis at være medlem og du får adgang til helt specielle tilbud og andre eksklusive fordele. Du har også mulighed for at tilføje produkter til din ønskeseddel og optjene point for hvert køb, som du kan bruge næste gang du handler.

Vi glæder os til at byde dig velkommen i familien!

FORDELE I KUNDEKLUB

Der har mange fordele i at være medlem af vores kundeklub.

  1. Man optjener point på ens køb hvergang man shopper hos os.
  2. Personlige medlemstilbud med store rabatter og ekslusive fordele.
  3. Årlige fysiske arrangementer -og meetups rundt omkring i landet.

Og så er det hele 100% gratis :)

HVORDAN OPRETTER JEG EN KONTO?

En konto giver mulighed for at kunne være en del af vores planteklub som har fordelagtige fordele.

For at oprette en konto skal du gøre følgende:

  1. Tryk på ''Profil ikonet'' øverst i højre hjørne.
  2. Tryk ''Registrer''
  3. Udfyld følgende informationer ''Fornavn, Efternavn, Email & Adgangskode'' eller opret med de viste sociale medier (Facebook, Google, LinkedIn, Apple)
  4. Herefter vil du modtage en bekræftelsesmail, hvori du skal bekræfte din konto
  5. Du har nu oprettet din konto og kan gøre brug af vores planteklub
GLEMT/PROBLEMER MED LOGIN

Har du glemt din adgangskode eller problemet med at logge ind på din konto?

For at gendanne din adgangskode skal du gøre følgende:

  1. Tryk på ''Profil ikonet'' øverst i højre hjørne.
  2. Under Log Ind kan du vælge nederst at trykke på ''Glemt adgangskode''
  3. Indtast din ''Email adresse'' og tryk ''Gendan adgangskode''
  4. Du får nu et nulstillingslink på din mail, som du skal anvende for at nulstille din adgangskode

Hvis du fortsat har problemer med at logge ind, så kontakt vores kundeservice ved live chat eller på vores kontakt side.

KONTAKT OG ÅBNINGSTIDER
KONTAKT OS OG ÅBNINGSTIDER

Vi er klar til at hjælpe dig via vores livechat og kontaktformular/Mail.

Åbningstider:

Livechat (Klik på spørgsmålstegnet i bunden af højre side)

Man-Fre: 10:00-20:00

Søn: 12:00-16:00

Kontaktformular/Mail ( kontakt@potteplanten.dk )

Svar indenfor 48 timer

Chat med os på Messenger her

Send os en mail på vores kontaktformular her

HAR I EN FYSISK BUTIK?

PottePlanten.dk er 100% et online planteunivers. Vi lever og ånder for fremtiden og vi har skabt et trygt og godt sted online at kunne handle planter, samtidig med at vi tilbyder et stort fællesskab og ny viden til mange planteentusiaster i hele danmark.